04-03-2021 |
Sponsor spotlight: Kikx development BV
HCF Sponsor Spotlight interviewt periodiek (hoofd)sponsoren over allerhande (ir)relevante zaken, zoals "Hoe sportief bent u zelf?”, "Bent u zelf een echte Feijenoorder?”, "waar was u op 10-10-’10?” en "Waar ziet u uw bedrijf over tien jaar?”.
Deze keer spreekt HCFSS met Bart van Sliedregt, Directeur/eigenaar bij Kikx development BV
‘Kikx’, dat zijn toch voetbalschoenen, waar komt de naam Kikx vandaan?
Tsja…dat is wel een raar verhaal. Toen ik begon met dit bedrijf riep iemand een keer "Kick your ass” terwijl op de radio de Rolling Stones "get your kikx, on route 66” zongen…en zo ontstond KIKX…
We zijn niet zo thuis in jouw wereld; wat doet Kikx zoal en waar zouden wij het resultaat van jullie werk kunnen zien?
Wij zijn projectontwikkelaar en ontwikkelen winkel- men woongebouwen, die we door partners laten bouwen. Zo hebben we aan de Beijerlandselaan het complex ontwikkeld, waar o.a. de Dirk huurt en hebben we aan de Pleinweg het gebouw ontwikkeld, waar nu de Aldi zit.
Bij projectontwikkeling denken sommigen wellicht aan Big Business, sucessvolle zakenmannen met dure auto’s en pepernoten, klopt dat beeld, of gaat Projectontwikkeling juist over andere zaken/aspecten?
Ik denk dat dat beeld niet voor alle partijen geldt; natuurlijk willen wij geld verdienen aan projecten, net zoals de bakker geld wil verdienen aan het brood dat hij bakt. Maar dat is niet onze drijfveer; wij willen met onze projecten bijdragen aan een mooie leefomgeving, duurzaam en met kwaliteit. Als dat lukt, geeft dat veel voldoening.
Bart, als directeur bij een Projectontwikkelaar, waarom ben je eigenlijk niet simpelweg sponsor geworden van een meer traditionele hockeyvereniging maar juist van een start-up, een atypische- en inclusieve vereniging als HC Feijenoord?
Goede vraag aan iemand die Kootsj is van Leonidas H3…Projectontwikkeling kenmerkt zich door geloof te hebben in een plan en dat dan uit te voeren. Dat plan had HC Feijenoord en dat sprak mij aan. Door "op Zuid” een sport te introduceren, die mensen bij elkaar brengt, elkaar stimuleert en grenzen verlegt. Daarnaast had de club geld nodig; de traditionele clubs hebben sponsors genoeg.
Goed om te zien dat commerciele bedrijven de HCF-gedachte en ‘droom’ blijven ondersteunen, ook in deze economisch zware tijden. HCF bestaat dit jaar 10 jaar - wat we uiteraard gaan vieren zodra het weer kan -, weet je nog wat jij deed op 10 oktober 2010? En in het verlengde daarvan, waar zou jij HCF over 10 jaar willen zien?
Legden we toen het veld langs de Laan op Zuid niet aan? Ik weet het echt niet meer… Over 10 jaar zou ik HCF als gezonde club willen zien, met een rijk verenigingsleven, waar mensen met plezier hockeyen… waar de junioren van nu de trainers van morgen zijn, waar men klaar staat voor elkaar … van mij hoeft de club geen topsport te bedrijven…maar als er een meisjes en een jongensteam "landelijk” haalt…. Zou ik dat "kicken” vinden.
OK Bart, nog een laatste vraag: Welke vraag zou jij aan de volgende "Sponsor Spotlight"-sponsor willen stellen?
Hoeveel heb je ervoor over om je naam ook op de rug van de shirts te mogen zetten?
Hartelijk dank voor dit prettige interview, heel veel success bij en met Kikx.
Deel deze pagina: